Mina små principer

Jag tycker själv jag är en rätt lätthanterlig människa. Men jag har några principer som jag alltid vägrat ge vika på. Måste erkänna att det är ganska ytliga principer som kanske inte direkt gynnar mig egentligen. Bland dessa ingår bland annat:


·         Sagan om ringen trilogin är något jag aldrig kommer att sätta mina ögon på. 

·         Värktabletter ska inte tas vid bakfylla.

·         Brist på pengar ska inte hindra mig från att ha kul.

·         Kent gör tråkig musik, inget man nynnar med till.

·         Ärtsoppa ska under inga omständigheter ätas.


Jag måste erkänna att jag någon gång har brutit mot de flesta av de här principerna. Kanske någon gång sett trailern för sagan om ringen. När bakfyllan verkligen bankat mig i huvudet har någon alvedon slunkit ner. Och visst har det hänt att brist på pengar gjort sitt ibland. Men när det gäller ärtsoppa ätandet har jag aldrig givit vika. Med den vidriga smaken och det äckliga utseendet kan jag inte förstå hur någon äter det frivilligt. Men sedan Sebbe började sin övertalningskampanj om att jag åtminstone måste smaka har jag börjat tänka efter, är det verkligen så äckligt? Varför skulle människor äta den vidriga sörjan om inte det smakade så pass gott att det kompenserar det hela. Så jag har bestämt mig, innan veckan är slut ska jag göra det, jag ska äta åtminstone en sked ärtsoppa. En liten sked måste jag klara av. Eller?



Ingen människamed synen i behåll kan väll påstå att det här ser gott ut?


Kommentarer
Postat av: Jenny

ahh det glömde jag ju.. Men sanne ÄRTSOPPA ÄR gott ;)

2009-12-04 @ 11:01:46
URL: http://jennza.blogg.se/
Postat av: Hedlund

Visste du att...

Ärtsoppa med fläsk hörde till en av författaren August Strindbergs absoluta favoriträtter. Gudamat, kallade han den. (http://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%84rtsoppa)

Icke att förkasta såsom jag också vill göra med Sagan om ringen triologin!

2009-12-04 @ 20:16:58
Postat av: Pär

Om du inte ser Sagan om Ringen så går du miste om filmhistoria! Ännu värre skulle vara om du aldrig har sett Star Wars!

Desa filmer måste man bara ha sett;)

2009-12-04 @ 22:58:35
Postat av: Suss

haha, jo starwars har jag sett...hade tänkt vänta med triologin till pensionen. Men kan ju hända att jag börjar bryta mot fler principer nu.



Oj sandra det visste jag inte, får se om jag kommer hålla med honom ;)

2009-12-04 @ 23:03:48
URL: http://mastercat.webblogg.se/
Postat av: Suss

haha, jo starwars har jag sett...hade tänkt vänta med triologin till pensionen. Men kan ju hända att jag börjar bryta mot fler principer nu.



Oj sandra det visste jag inte, får se om jag kommer hålla med honom ;)

2009-12-04 @ 23:03:48
URL: http://mastercat.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0