Klant

Efter en hejdundradens festkväll igår  var det dags för mig att gå till bussen. Gick i min egna lilla värld och rätt som det var så var jag framme, tyvärr inte vid bussen. Blev något fel tänk i min hjärna och jag stod utanför jobbet. Inte helt rätt. Var bara till att vända om och gå till bussen., så på grund av det missade jag bussen och fick stå ute i 30 minuter och huttra i väntan på nästa buss.


För spänningens skull?

Var det för spänningens skull vi parkerade förbjudet i söndags? Vi säger nog det, vill ju inte varit dum nog och inte kollat var man får parkera och var man inte får parkera. Det var också för den kittlande spänningens skull vi lät bilen stå kvar i 5 dagar. Komme vi få några böter? Kommer vi slippa undan? Men vet ni vad, vi fick böter :) 900 saftiga kronor. Så nu blir det spännande att se hur vi klarar den här månaden. Men jag vill återigen upprepa, det var inget klantigt misstag, det var bara en jakt på lite vardagsdramatik!


Kommer bli legendary!

Idag har jag varit på afterwork. Det utmynnar alltid i bra idéer. Spånet började med att vi behövde en tema- afton. Alla möjliga temna diskuterade allt från James Bond -Brudar till Spanska saxofonister. Men plötsligt föll bitarna på plats. Temat vi ska ha är helt enkelt monopol. Man ska helt enkelt ta sig runt till alla monopol gator på en kväll. Ha med sig en monopolbricka och få ett godkännande på varje gata. För att få godkännande krävs ett alkohol intag och rätt adress. Dessutom ska vi helst vara utklädda till spelpjäser!

Är detta inte bland det mest fantastiska ni nånsin hört! Kommer bli legendary!


För lite dramatik

Idag bestämde jag mig för att det inte var tillräckligt med dramatik i mitt liv, därför snubblade jag med flit på en sten...landade hårt på stenen och skrapade upp händer, armbåge och knä. Nu börjar jag ångra min impulsiva jakt på dramatik, för nu har adrenalin kicken jag fick av dramatiken försvunnit....nu gör det bara ont....

Med det sagt så hoppas jag ni tycker synd om denna vardagsdramatik jagande mästerkatt...I do it for U ;)

Dagens tips!

Ringer det ett knasigt nummer, svarar jag

J(ag):Hallå

Varje gång är det nån jäkel som söker mig av någon konstig anledning

T(elefonen):Hej, jag söker Susanne

J: Susanne? Nä, hon är inte anträffbar för tillfället....*hehehe*
Kan jag hälsa henne något?

T: Nej, jag kan återkomma senare....

Sen, kollar jag upp numret på hitta, lägger in det som Svara inte på mobilen.

Så slipper jag jobbiga telefonförsäljare och annan skit ;)

Är jag inte genialisk, jo det är jag!!!


En dag på landet


En bussig bror, med två busiga hundar...



En stycket ny söt liten kalv


Två kära hundar, Freja har hittat en Toyboy...


En stycket Pappa med två stycket älgar...

Vettlanda

Nu är jag hemma i vetlanda och vilar upp mig efter två väldigt intesiva veckor. Kan uppdatera er med att det inte hänt speciellt mycket. Jobbat hela dagarna för att sedan komma hem och kasta mig framför soffan och titta på Grey´s. Förutom förra helgen som i stort sett bestod av att dricka alkohol. Men igår racade Jenny (som förresten fyller år idag) och jag hem till Vetlanda för att vila upp oss.

Började med att vara Sniffe vakt och grilla igår kväll. Idag har jag istället flytt hem till Holsby, här är Freja och jag av skilda åsikter, jag tycker jag ska uppdatera min blogg....Hon tycker jag ska gå ut och gå med henne i regnet. Hon är väldigt övertygande i sina argument...

Tycker ni som jag att han ser ut å va lite annorlunda byggd?

Drängens dräng

Det är lite kaosliktartat på praktiken just nu. Bland annat är min handledare sjukskriven, samtidigt som det kommit in en ny praktikant. Vem utser sig själv till handledare för denna snälla praktikant? Jo självklart Mästerkatten. Känns lite lyxigt faktiskt att vara praktikant med en egen praktikant att köra med. Jag triiiivs. Som man säger i Stockholm.


Hänt på bussen

Framför mig på bussen idag satt en dam, inget speciellt med det. Förutom att hon på axlen hade en stor pappegoja. Ni kan ju gissa att jag blev avis, reeeedigt avis. Här har jag klamat omkring med en stor labrador och tänkt "jag är coolast i världen" så dyker den här damen upp men en livs levande pappegoja på axlen, precis som värsta piraten satt hon bara där. Snacka om att jag blir nedtagen på jorden. Så nu vet ni allesammans vad jag önskar mig. En pappegoja!





















































Fast ju mer jag tänker på det....ju mer sugen blir jag att skaffa en uggla istället, det är nog mer mästerkattligt.... 


RSS 2.0