Hur tänker dom?

Jag älskar att flyga, vill gärna att det ska vara lite lagom med turbulens för att öka spänningen, är härligt att känna sig lite smånervös. Men när jag flög Arlanda - Ängelholm förra veckan, gjorde flygvärdinnorna mig lite skraj. När dom hade sin sedvanliga demonstration av flytvästerna och säger, ”när ni landar i vattnet drar ni i den här”. Då började jag fundera, hur mycket hav och sjöar finns det egentligen mellan Stockholm och Ängelholm? Och varför säger hon:  När ni landar i vattnet? Vill hon anta att vi faktiskt kommer behöva använda flytvästarna vore väll ”Om ni har tur och landar i vattnet” mer passande att säga?  Att vi skulle kraschlanda i vattnet känns som en relativt liten chans. Varför inte ge oss en fallskärm istället, eller lite valium? ”Om ni känner turbulens svälj då den blåa tabletten”. Tror det skulle vara ett bra sätt att öka antalet flygpassagerare.


Kan iofs hända att han nödlandar i vättern, men ändå...


Kommentarer
Postat av: Anna

haha,har också funderat på det där, skulle kännas säkrare med fallskärm ju...

2009-12-14 @ 19:31:58
Postat av: art

kan ju landa i nån sjö fattar du la?

2009-12-14 @ 19:37:31
URL: http://artfacktory.blogg.se/
Postat av: art

fast å andra sidan kanske de inte är så möe vatten där ja...

2009-12-14 @ 19:38:14
URL: http://artfactory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0