I am a Genius

När jag fick trisslotter av Pappa förra julen och vann hela 75 kr insåg jag hur jag skulle använda dom. Jag skulle ha dom i reserv. Ifall jag någon gång verkligen behöver 75 kr som jag inte har, så skulle jag lösa in dom. Låt mig illustrera ett exempel:

Jag har nollkronor på kontot men alla kompisar ska ut och svänga på dom lurviga. I vanliga fall skulle jag behöva säga, nej inte denna gången. Det blir teven för mig. troligt?. Men med min genialiska plan skulle jag ha 75 kronor till övers och kunna följa med mina kära vänner. Ett annan bra sak att ha den till vore om jag plötsligt skulle få en sån där vision om att idag är dagen jag kommer bli miljonär. Bara jag köper en lott, då är det också väldigt bra att ha en sån här lott till övers. Ja ni förstår, det är helt enkelt genialiskt tänkt.

Jag har dock aldrig blivit så där riktigt fattig under året och behövt lösa in min trisslott. Har inte heller känt segervittringarna. Förrän idag. Helt plötsligt i kön på hemköp slog känslan ner i mig. Idag är dagen Susanne! Från och med idag kommer du vara ekonomiskt oberoende. Jag ler, tar högfärdigt fram min trisslott, tittar på den och följande text lyser ilskt mot mig : Löses in före 1 november 2009. Mina axlar sjunker ihop, jag tänker tyst HELVETE. Av ren bitterhet köper jag heller ingen lott. Ögonblicket är förbi, jag får fortsätta vända på slantarna i sann småländsk anda.

Kan nu i efterhand konstatera att min plan var ganska ogenialisk. Men men inte ens en Mästerkatt är felfri...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0