I belive I can fly...

Jag är inte riktigt van vid den stora världen. Tror att människorna som var på flygplanet igår kväll tyckte att jag var en riktig nöt. Efter att ha väntat så länge på att planet skulle komma ville jag komma på bland de första, inget smart drag insåg jag snart.  Jag skulle checka in som andra person, framför mig stod en man, han satte smidigt sitt tumavtryck och gick in. Jag insåg meddetsamma att jag inte kunde checka in genom tumavtryck, jag tar därför stolt fram mitt kort och kör in det i den lilla manicken som mannen framför mig använt. Men ingenting händer, jag tar ut kortet, kör in det igen. Händer fortfarande ingenting. Jag hör hur kön stampar otåligt, jag tar ut kortet vänder på det, kör in det ännu en gång. Nu rör kön verkligen på sig. Så jag vänder mig till damen bakom mig och frågar lite försynt:


Ursäkta vet du var man ska dra kortet?


Ja, inte där i alla fall,
svarar hon bitskt och pekar på en skåra i disken som tydligen är ämnat för detta.


Jag drar kortet där och puh, biljetten kommer. Här är det nästan så att kön börjar applådera. Jag går på planet, hittar snabbt min plats och börjar läsa min nyinköpta bok. Plötsligt kommer en ny dam och säger:

 
”Men ojdå, nu har det nog blivit något fel, eller har du också 12 F
?”


Jag svarar stolt


 ”Nej, jag har 12 D


Damen svarar tveksamt


 ”Men då får jag nog be dig att flytta på dig


 jag suckar och säger,


men jag tror nog att jag sitter på rätt plats” ”


”Nej, 12, D är där”
 säger damen och pekar på en plats där en man sitter”


Jag lutar mig mot mannen som är engelsktalande och frågar


Excuse me are you sure this is your seat?”


Han blir förvirrad tar upp sin biljett, och visar att jodå på hans biljett står det minsann 12 D.
Vi blir alla konfunderade och börjar diskutera att det var ju knasigt osv. Damen sätter sig på en annan plats. Jag sjunker ner i mina tankar tittar till på min biljett igen, nej nej nej, min biljett, mina biljetter. Jag ser att jag förvånansvärts nog har två biljetter, varvid den ena står det inte Susanne på utan George och seat 12 D på min biljett står det däremot 22A. Jag får generat på knacklig engelska förklara för mannen att jag råkat sno hans biljett sedan gå och förklara samma sak för damen för att sedan finna min plats. Återigen, är det nästan så att människorna på flyget börjar applådera. Förutom detta gick flygresan mycket bra.


Kommentarer
Postat av: Sparv

Only with Susanne! Only with Susanne! ;)

2009-12-11 @ 16:36:24
URL: http://sparvsmobil.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0