Jag är redig

Tydligen har jag ringt till mormor igår kväll, det låter ganska knasigt eftersom min mobil var död och så vitt jag vet pratade jag inte med någon via telefon över huvud taget. Men i alla fall ringde mormor kvittrande till mamma ” vad gullig Susanne är som tänker på gamla mormor”.  Det jag undrar nu är vem det var som egentligen ringde till mormor. Jag gissar i alla fall att samtalet gick ungefär så här:



Ring ring (telefonen ringer)


Mormor: 111 00


Telefonen : Hejsan, jag ringer ifrån Tele 2 och undrar vilket mobil abonnemang du ringer med idag.


Mormor: Nej men är det Susanne!!


Telefonen : Nej Cecilia heter jag. Jag ringer ifrån Tele 2.


Mormor: Du är då redig du som tänker på gamle mormor, hur har du haft det i Stockholm?


Telefonen: Jag ringer ifrån Tele 2.


Mormor: Ja, men vad skönt att allt gått bra, ja jag är lite trött idag men jag ska lägga mig och vila snart. Du kommer väll på min födelsedag?


Telefonen: Har du något mobilabonnemang?


Mormor: Ja smörgåstårta blir det och det är fullt upp med städningen.


Telefonen: Jag återkommer nog en annan dag.


Mormor: Men vad roligt att du ringde Susanne, jag har inte pratat med nån på hela dagen. Då ses vi på Onsdag. Hejdå


Telefonen: Hej hej


Behöver jag säga att mormor har lite dålig hörsel?



Men hon är väldans söt och go min käre mormor


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0