Julafton 2007...

Häromdagen hade jag fått ett kort på posten. Jag blev häpen när jag såg att det var min mormors syster som sänt mig en tanke, inte för att hon inte tycker om mig. Det gör hon, förstås, men det finns andra hon tycker mer om….min bror till exempel. Jag vet vad alla tänker nu, nej nej Susanne, hon tycker säkert om er båda lika mycket. Nej det gör hon inte, men det gör mig ingenting, Christian är trevligare mot damerna och därför är det naturligt att de faller mer för honom.  En av anledningarna till detta påstående hände julafton 2007. Familjen är samlad, det är dags för julklappsutdelning, damen jag nämnt ovan plockar fram sina paket och delar ut. Men det är någon som blir utan, det är någon som sitter lika häpen som Max i Svensson Svensson. Jag släktens gullegris(min egen benämning) blir utan paket av kära moster. Ja jag får paket av resten av familjen förstås. När moster skall gå kommer hon fram till mig och säger:


-          Här Susanne, du kan ju få domma, för jag hade inget paket till dig!


Jag ler glatt och tänker, hon hade inte glömt mig, hon tycker om mig! Men i handen som hon sträcker fram håller hon en öppnad påse med skumtomtar. I påsen ligger det 3 ensamma tomtar. Jag tackar vänligt, ställer ifrån mig påsen på ett bord för att ge henne en kram. Då dyker hundrackarn upp, han hade också blivit utan paket, han slukar mina skumtomtar, slickar sig nöjt om munnen och hånler mot mig.






Kommentarer
Postat av: DREAMHACK

Stackars Sus - du ska få en oöppnad påse av mig i år som plåster på såren! Vet du vem som går på jullov om 20 minuter?????

2009-12-18 @ 12:10:52
Postat av: christian

Sus du måste lära dig att fjäska :))

2009-12-18 @ 17:08:09
Postat av: Hedan

Go Jack! Han tyckte nog inte att du skulle känna dig tvungen att käka upp dom stackars tomtarna! Jag skulle vilja påstå att det var en fin gest! ;)

2009-12-18 @ 18:48:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0