Lite jul

Godmorgon, nu har jag ätit mitt fjärde julbord för den här helgen, känns det som i alla fall. Skulle duka fram frukost hemma hos mamma men slutar med att jag sliter fram alltsammans. Hade i alla fall en härlig julafton igår, startade dagen hos pappa och Freja, med julfrukost och lite nyhetsmorgon. Sen bar det av till mamma och så kom Christian och mormor. Vi åt gott, kollade på Kalle anka, lite ledsen är jag allt hade gärna sett anna anka;) Sen var det dags för den nya traditonen, samtliga samalde skall bjuda på en stunds musikalisk underhållning. Jag valde pianot och rönnerdahl, det var en fin stund när jag tog i ifrån tårna, hör min vackra visa kom sjung min refräng. Christian spelade in det och jag har försökt få upp det på bloggen men misslyckades tyvärr, men lovar att försöka ett par gånger till. Skulle vara egoistiskt att bara låta familjen njuta av min sköa stämma.

Sen var det dags för det bästa julklappas utdelningen. Fick lite smått och gott. I slutet var det dock bara paket till alla andra kvar, lite uppgiven kände jag mig, jag är ju minst jag ska ju ha MEST paket. Men när alla pakat är öppnade och gissa om mina mingipor for upp när jag förstod att det var ännu ett paket till mig. Där i låg en resväska, och i resväskan låg.....en bok om BONO, ja eller den handlade egentligen om U2 men men. Så nu har jag suttit uppe halva natten och fantiserat om mitt frikort.

Idag blir det utgång ska bli nice att återse alla vetlanda bor och vetlandas framsida, hotellet.


Jag och Freja kikar efter tomten, man ser ju lätt vem som varit snäll
och vem som ser lite orolig ut för att tomten inte ska komma.




Klapparna under granen




Colan "den pårökta hunden"


Christian kunde inte låta bli sködlisarna, inte jag heller å andra sidan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0