En mästerkatt på ursäkter

Tidigare idag...

S:
Jenny mår du inte lite dåligt av vaccinet?

J: Nja, jag vet inte riktigt.

S: Okej, inte ens lite?

J: Jo, det gör jag nog förresten lite små krasslig är jag nog.

S: Mm, det är nog jag med. Är jag inte lite varm också?

J: Nä, inte speciellt eller …jo lite.

S: Mm, trodde det.  Vi orkar nog inte laga nån mat idag, kanske beställa en pizza

J: Ja, eller kina...

S: Inte plugga mer heller. Vi måste nog ta det lugnt, kolla på film och så….


Ja, vi måste ju passa på att utnyttja situationen. Så nu står Pizzan i ungen och colan på kylning. Vi låtsas att vi är sjuka på riktigt fast vi bara är vaccinsjuka. Inte ens det egentligen, men man måste utnyttja tillfället. Då får man nämligen äta sånt här mitt i veckan utan att skämmas. Jag gör det iofs i vanliga fall också utan att skämmas det minsta. Snart kommer några favorit flickor hit och film, glögg och scones står på agendan. Härligt att ha något att skylla mina dåliga vanor på....


Mästerkatten pluggar...eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0