Google wave en livsstil?

Eftersom jag har lyckats tjyva till mig en invite vilket verkar vara ganska lätt tänkte jag undersöka och utforska fenomenet är dett ett fenomen? under dagen.  För att undersöka google wave har jag använt mig av en kvalitativ metod, jag har gjort en intervju med universalfarbrorn Petter Lissborg, djuptdykt i wikipedia men även själv utforskat sidan.

Google wave är en kommunikations tjänst från google (oväntat?) vilket kombinerar direktmeddelanden, mail, wiki och sociala nätverk. Verktyget ska vara bra för samarbeten i realtid. Det finns de som menar att google wave är så mycket mer än ett verkyg för kommunikation Petter Lissborg, universalfarbror säger  "Wave är inte något man inte är inne på. Wave är något man är. Wave är en livsstil". Av den data som jag samlat in skulle jag ännu inte vilja dra det så långt som att kalla det för livsstil. Än så länge har google wave för mig varit en besvikelse. Men dock en besvikelse med potential, potential att bli någonting stort, något som på sikt förändrar universums sätt att kommunicera.  Men med endast ett namn på kontaktlistan är det svårt att utforska "waven" helt. Jag väljer därför att inte sätta mitt betyg än, jag avvaktar tills min kontaktlista blivit något större.





Google wave en livsstil eller bara ett kommunikationsverktyg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0