Det var nio liv vi katter hade va?

Häromdagen när jag skulle till jobbet såg jag till min förtvivlan att bussen redan stod vid hållplatsen, det är snöigt och dant så jag bestämmer mig helt enkelt för att satsa på att hinna med den rackan. Som ni vet är att springa uteslutet, vi mästerkatter sysslar inte med sådant. Jag tar därför helt ogenomtänkt genvägen framför bussen.  När jag befinner mig mitt framför bussen börjar den helt plötsligt köra!? Men här står ju jag, det upptäcker busschauffören också, som tur är. Min reaktion är nämligen att stanna och titta på bussen. Inte så logiskt att göra det när man befinner sig en meter från en körande buss, men så gör jag. Chauffören hinner i alla fall stanna, jag pustar ut och kliver på. DÅ möts jag av en mycket arg Chaufför.

 

-          Hur fan tänkte du nu! Gormar chauffören åt mig.

-          Vvvaa? Stammar en fortfarande chockad mästerkatt fram.

-          Hur fan tänkte du när du gick framför bussen? Gormar chauffören vidare.

-          Hm, jag tänkte inte så mycket där!

-          Nej, tänk efter nästa gång flicka lilla, fortsätter chauffören att gorma.


En skamsen Susanne fortsätter bak i bussen. Självklart förstår jag att han blev arg på mig, jag blev arg på mig själv också.  

Den här händelsen har i alla fall fått mig att tänka efter. Varför gick jag framför bussen den där morgonen? Är jag så desperat att komma till jobbet i tid att jag är beredd att riskera mitt liv? Använder jag helt enkelt inte hjärnan före kl 9 på morgonen? Eller, är jag på så stor jakt efter vardagsdramatik att jag med omedveten flit (finns det uttrycket?) försätter mig i farliga situationer?


Ponera att det är det sista alternativet. Vad är det i så fall som driver mig till detta vansinne? Har jag ett så tråkigt liv så jag måste utsätta mig för risker? Har jag en så stor bloggtorka så jag måste göra dumma saker för att sedan kunna blogga om dom?  Eller är jag helt enkelt ute efter spänningen?



En man med gott humör stämde kanske inte här!?


Kommentarer
Postat av: TT

Du får vara försiktig i storstan ;-)

2010-02-17 @ 21:06:39
URL: http://thomashansen.blogg.se/
Postat av: Sussisanden

Mästekatten har händelsevis inte någon såndär plinga i halsbandet som varnar att du är i närheten? ;)

2010-02-18 @ 13:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0