Dramatic

Kanske var det för att jag var hungrig,  kanske berodde det på mitt smålänningsblod alternativt det mest givna, jag ville ha lite vardagsdramatik. Med spänning plockade jag ut soppan som stått öppnad i kylen i 8 dagar. "bruten förpackning hållbar tre dagar" stod det fint, jag log, satte soppan på värmning och hällde upp. Frågade Jenny om hon var hungrig. Glatt åt hon soppan och jag småfnittrade inombords.

 



Nä, så gick det inte riktigt till, det var såklart jag själv som käkade upp den bortglömda soppann. Nervöst och förväntasfullt har jag nu suttit här och väntat på diverse bieffekter. Men hittils har det hänt nada. Så fortsättningsvis tänker jag inte slänga varor för att de är någon dag (läs en vecka) för gamla. (Det värsta som kan hända är väll nån liten matförgiftning och det enda det egentligen bidrar till är väll en liten mindre kroppshydda, ett komplex som alla stockholmare verkar ha så jag får väll följa trenden).

 


Kommentarer
Postat av: Jenny

Du röker så mycket du Sanne ;)

2010-02-05 @ 14:39:00
URL: http://jennza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0