En flygtur till söder...

Igår flög jag till Halmstad, lyxar till det med flyg för att det blir billigare än tåget och man slipper förseningar...trodde jag. Tro katten inte utan att flyget var en timma försenat.

Speaker: Flyget till Halmstad är försenat på grund av en reperation som var tvungen att göras!

Tack, det känns tryggt! När jag ska checka in på planet, tittar incheckaren på mitt handbagage.

- Oj det var stort!

Stort tänker jag, precis lagom är det ju, har aldrig varit något problem. Sen  går jag ut och får se flyget. Tanken som for igenom mitt huvud var "Jösses, vems privatplan har vi fått låna"?. Det var med andra ord ett litet flygplan, ett väldigt litet flygplan. Förstod genast varför han grubblat på¨storleken på mitt handbagage. Jag går i alla fall uppför de fyra trappstegen, in i det mini lilla planet och väljer en plats. Lyckas knöka in min väska, sätter mig ner och tar fram min MP3-spelare. Då kommer flygvärdinnan fram.

- Du tänker väll inte ha på den där under starten?
- ???
- INGEN elektronisk utrustning får vara igång under start och landning.

Ja ni fattar det började kittla i min kropp, nu kommer det, nu kommer vardagsdramatiken. Och dra på trissor, det var turbulens, det var skakningar det var en flygresa som jag alltid drömt om. Så där lagom spännande!


Kommentarer
Postat av: K

Fin alla hjärtans dag till dig!

2010-02-14 @ 13:42:17
URL: http://thoughtsoffhermind.webblogg.se/
Postat av: Sparv

Men Susanne lilla... är det inte så att all elektronisk utrustning alltid är förbjuden vid start och landning, oavsett flygplansstorlek? Eller har jag bara missat något...

2010-02-15 @ 00:04:49
URL: http://sparvsmobil.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0