En traumatisk resa

Måndag morgon,
jag får skjuts till stationen av mamma och Christian. Direkt när jag kliver ur bilen inser jag att det kommer inte bli en rolig morgon. Spånga station ser nämligen inte ut som den brukar göra en vanlig morgon, Spånga station är invaderad av så där 200 personer. Jag frågar snabbt en tjej vad det är som pågår.

- Pendelen kommer bara en gång i halvtimmen och det kom ett nyss, men den var full så vi fick inte gå på. Tydligen ska man ta sig till Brommaplan, där ifrån går ersättningsbussar!  Svarar bruden.

Jag har tur och kommer på bussen, som blir allt fullare. Framme på brommaplan inser jag att det här var det dummaste jag kunde göra. När jag stått ute i en timme i 15 minus grader kommer jag i alla fall på en buss.  Alla trängs och trycker på, jag går in i en man som är påväg ut. Mannen skriker till mig:

Vad i helvete gör du! Han tar tag i mig med båda händerna och försöker putta ut mig ur bussen, men det är så mycket folk så jag ramlar inte bakåt utan kommer förbi han. Då går han in i bussen, fortsätter skrika hur trög jag är och slår mig gång på gång i rygger och på armarna. Efter ett tag ger han upp.

Då bestämmer sig busschauffören sig för att leka polis. En man går in i bussen utan att betala. Mannen har bara väntat på bussen i c:a två timmar. Hur kan han gå in utan att betala? Busschauffören inser vad som måste göras när hela stockholmstrafik står i kris. Han måste såklart stänga bussen, säga att ingen får gå på, ingen får gå av och han tänker inte köra förrän mannen i fråga klivit av....Detta var inte populärt hos oss passagerare kan jag säga. Det blir ett stort tumult på bussen, folk står utanför och bankar på bussen, folk skriker inne i bussen, man börjar prata om att ringa polisen. Efter cirka 10 minuter bestämmer sig mannen ifråga för att gå av. Busschauffören går med på att öppna bussen och köra.  2 timmar och 45 minuter tog det för mig att ta mig till jobbet.

kaos Kraftiga förseningar och inställda tåg drabbade tusenta
råkade sno denna bild från aftonbladet.


Kommentarer
Postat av: Sommanbäddarfårmanligga.

Jag undrar. Tänk om både du och jag kommit från samma far. Jag vet precis vem den faren hade varit. Ulf Lundell.

2010-02-24 @ 14:19:02
URL: http://jennza.blogg.se/
Postat av: Rebecka

fint skrivet tycker ja faktiskt

2010-12-03 @ 15:23:38
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0