Katten också!

Jag är djurvän.

Utanför vårt hus bor det en katt.

Katten, har börjat någon slags övertalningskampanj mot mig.

Det började med att han häromdagen klev fram och sa : Klappa mig, jag är din vän.

Jag döpte honom till Måns.

Idag träffade jag Måns igen.

Snälla snälla tant Susanne, släpp in mig i trapphuset, sa Måns....

okej, det är kallt ute, ingen regel finns om att inte släppa in Månsi trapphuset.

Att jag råka dricka ett par glasvin, är lite ´fumlig och råkar släppa in han i vår lägenhet, är det mitt fel?

Ja, förmodligen, men av en händelse hade jag lite grädde till övers och nu ligger Måns och spinner i mitt knä....

Ja med andra ord så är jag klyven vad gör jag? Jag förstår förstås att det är helt fel att låta han sova i lägenheten, men å andra sidan, det är svinkallt ute och det är så mysigt med sällskap.


Slutligen tog han beslutet i egna händer och gick till dörren.


Kommentarer
Postat av: Sandy

KATT-TJYV

2010-02-16 @ 23:27:27
Postat av: emmentaler

Känner igen det där, så lätt hänt:) Va ju ingen rabiessmittad hund iaf:-p Vi har katter utanför vårt hus men dom vill inte följa med mig in :(

2010-02-17 @ 03:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0