Konsten att komma i tid...

Är inte alltid helt enkelt. Lite halvdö åkte jag till jobbet idag, byter som vanligt läser tidningen lungt. Plötsligt går alla på tunnelbanan av. Men jag sitter kvar. Plötsligt ropar tågföraren i mikrofonen.

- Alla ska gå av tåget.

Jag går förvirrat av tåget. Tittar på tåget. Men jag då? Då slår det mig, den här tunnelbanan ska jag inte alls åka med. Jag har satt mig på tunnelbanan åt fel jävla håll. Jaja, då måste det vara den på andra rälsen tänker jag. Går på det andra tåget. Slår mig ner, tittar på kartan över stationerna.

SATAN

Den här tunnelbanan går inte heller till jobbet. Det här är en jäkla tvärbana, vad katten det nu är? Skyndar mig upp och ser hur jag kommer fastna mellan dörrarna när jag i panik försöker komma till jobbet. Det skulle vara vardagsdramatik om något.

Men icke, dörrarna öppnas snällt, jag går av, sätter mig på rätt tåg och kommer försent till jobbet....idag igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0