Min mamma säger att jag inte får åka ensam hem om nätterna!

Jag lyssnar på min mamma förstås!
Efter att jag tagit sällis en bra bit på vägen hem med Mickan och David var det dags för mig att stå på egna ben. Jag känner mig liten i världen, handen har jag i fickan och där gömmer sig mitt överfallsspray. Mammas ord ringer i öronen

-Susanne, lova mig nu att inte åka hem själv
- Ja mamma jag lovar!

Hade inte varit något problem att inte åka hem själv om inte saken var den att jag har pojkvän boende i Halmstad och alla mina frikort bor i USA. Hade med andra ord ingen möjlihet att picka upp en random kille att sällskapa mig hem.

Men som att Gud kunde läsa mina tankar eller som ett skänk från ovan, säger mannen som sitter mitt emot mig.

- Har du haft en bra kväll?

Plötsligt var jag inte längre ensam, nu hade jag Modup från Rinkeby som sällskap.  Plötsligt kändes resan lite tryggare, lite trevligare, lite bättre atmosfär. Han var mycket trevlig och har lovat mig att bjuda på milkshake om jag hälsar på han på donken! Tackar man nej till en milkshake? Givetvis inte!


Kommentarer
Postat av: yoyo

Jag gick hem en gång för några veckor sedan...tog bara 1,5 h, tror jag. Bussen hade slutat gå, och jag fick för mig att en promenad i natten ka´n inte skada. Din mamma hade nog skällt på mig :)

2010-02-09 @ 22:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0