Besattheter genom tiderna....

Jenny och jag sitter och kolla på American Pie, minns tillbaka på när vi var så där 14 år. Jag hade fått american pie filmen och Jenny och jag blev besatta. Jaha, såg hon den några gånger tänker ni? Nja, inte riktigt så, men jag hade varit nöjd om det varit så enkelt. Vi tittade på den, spolade tillbaka tittade på den igen, spolade tillbaka och tittade på den igen. Jag ni förstår vi var besatta helt enkelt, tror den gick i stort sett dygnet runt i tre dagar hemma.  Vi kunde alla repliker och diskuterade vem av killarna som egentligen var hetast.


I samband med det här går tankarna självklart till andra besattheter jag (läs jag och Jenny) haft. Det största måste jag erkänna, trots att jag skäms över att säga det är Jimmy Jansson då medlem i  Poets. *Poff* där försvann alla läsare. Det var en sjuk besatthet och jag är förvånad övar att ingen försökte köra oss till psyket. Vi tittade på den inspelade spelningen ifrån melodifestivalen. Pausade, trånade, spelade, pausade, spolade tillbaka.  Dag ut och dag in. Jimmy Jansson var mannen!! En dag var det strömavbrott, hjälp!!! Vi kunde inte se Jimmy på flera timmar. Det var nog i samband med det besattheten försvann och livet gick vidare.


Nästa besatthet då? Jo det ska jag tala om för er, Mattias Holmgren då deltagare i Bert Karlsson fabriken Fame Factory nu…Barbados sångare? Endag skulle vi lifta till Jönköping för att han var där och uppträdde, jag vet inte vad som till slut hindrade oss från att göra det men det måste vara något riktigt stort. För som sagt, besatta det var vi. Den besattheten slutade nog med en konversation likt den här.

-          Jenny, jag har hört nått, nått hemskt!

-          Vad?

-          Han är homosexuell!!!

-          Vem?

-          Mathias!!!!

Ja som sagt, där tog den kärleken slut!


Lille Jimmy, kärlek nummer 1


Åh Mathias, det hade kunnat blivit något ju!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0