Första intrycket

Snart flyttar jag till stora staden för att göra praktik. Är viktigt att 08 orna uppfattar min charmiga sida snabbt innan dom stabbar mig. Jag håller därför på försöka öva upp ett bra första intryck, Jag tänkte börja med handslaget. Handslaget är väldigt viktigt för hur man uppfattas. Nu skakar jag händer förfullt så att det sitter om en vecka.

Perfekta handlaget
- Ha rena, torra, mjuka händer.
- Ta ett fast grepp om den andres hand (se till så att du verkligen greppar handen och inget annat)
Håll överarmen nära kroppen och underarmen i 90 graders vinkel möjligen lite mer. undvik här att det ser ut om att du har gipsat eller stelopererat handleden.
-Håll din handflata mot den andras handflata i 2- 3 sekunder, se till att inte hålla längre, du kan då framstå som knäpp.
- Under dessa sekunder ska du hålla ögonkontakt och vara noga med att le, tänk på att inte grimasera.

Det är inte lätt, är svårt att se avslappnad ut när man har så mycket i tankarna, sen måste jag komma ihåg att säga mitt namn och komma ihåg den andres dessutom. It´s a hard work!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0