Hon är missförstådd!

Jag har kommit till insikt, hunden är inte valiumdrogad. Hon helt enkelt djupt deprimerad. Idag var jag ute och shoppade en sväng. När jag kom hem flög Colan upp, nosade i kassarna, har aldrig sett på dess make vad pigg hon blev. När jag provade kläderna viftade hon till och med på svansen och var framme och riktigt nosade på på kläderna. Kan det vara äkta chashmir tänkte hon. Som jag skrev igår är hon en fransk ras, en Griffon nivernais. Kan det vara så att de egentligen inte alls är någon sorts vildsvins hund? Utan en mode hund? Tänk i hundratals år har säkert Colans förfäder växt upp i paris, Fashion har varit deras största intresse. Plötsligt fick något ett ryck och fick för sig att arten skulle jaga vildsvin. Colan hade otur att födas i kalla Sverige, bli uppryckt på morgonarna för att ut å jaga någon sorts äcklig gris. Tro fan att hon blir deprimerad. Hon är ju missförstådd. Allt hon vill är gå på catwalken, äta fint foder och prova den nya hund dräkten för året. Med den här insikten vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Men får väll ha lite mer moderiktiga kläder när jag umgås med vovven.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja kära nån...

Här har vi oxå en Nivernais sedan tre år tillbaka...

Valiumdrogad och lätt utvecklingsstörd, så beskriver vi henne! Inte jagar hon vildsvin heller, undrar vad hon har för funktion igentligen? Men som du säger; rätt som det är går hon ur dvalan och får tokglädjeryck... konstig ras..

2010-01-08 @ 12:33:36
Postat av: Suss

haha, ja verkligen, skönt att det inte bara är colan det är "fel på" då, kanske är ett syskon, tror hon är 3 år också...

2010-01-08 @ 16:30:44
URL: http://mastercat.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0