Kritik...

Jag fortsätter min jakt på social kompetens, något som är viktigt, speciellt när man är en mästerkatt på att strula till saker är att kunna ta emot kritik, detta är något som jag inte är lysande på. Jag har nu 6 dagar att lära mig ta kritik. Hur gör man då?

- Lyssnar på kritiken utan att avbryta (En strategi som kanske är värd att prova, jag börjar protesera bara folk låter lite tveksamma).
- Håll med om kritiken om du gör det. (Oj då, det betyder ju att jag ska erkänna att jag gjort fel...)
- Be om ett förtydligande om du inte förstår (klart jag inte förstår jag har ju inte lyssnat, bara pratat emot).
-Förklar om allt bygger på ett missförstånd- Klart det gör det, jag gör ALDRIG fel...
- Tacka för kritiken (det känns hårt).

Som sagt, jag kan nog behöva lära mig ta emot kritisk, nu ska jag skriva upp det här på en kom-ihåg lapp så att jag lyckas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0