Snus, säkerhetsdörrar och en god pizza på det!

Morsning! Nu har vi sovit första natten i den nya lyan, Stockholms lyan. Städade ur lägenheten hemma igår morse. Kan lova er att bilen var mer packad än jag brukar vara en lördag kväll. Det säger ju något om hur möe skräp vi fått med oss hit. När v lämnade Halmstad började dom självklart spela kärlekssånger på radion, inte bra för mej. Några små tårar började så klart krypa sig fram, Valium, tänkte jag. Vill du ha en snus? Frågade Christian. Om jag ville. Tryckte upp snusen och tro det eller ej, det funkade nästan lika bra som valium förutom att jag blev lite snurrig också.

Ett antal timmar senare anlände vi Stockholm. En skön kultur snubbe visade oss lägenheten och jag fick en rejäl knippa med nycklar. Här i Stockholm, här låser vi om oss. Säger snubben. Det är inte ett lås heller, utan två. Dessutom en säkerhetsspärr. Lite orolig blev jag allt, var har vi hamnat? Mellan Rinkeby och Tensta, så var det jag.

På kvällen kom moster och man med tulpaner, senare kusin och tjej och bjöd oss på pizza. Mm va gott. Nu ska vi se vad Stockholm har att erbjuda den här dagen. Innan allvaret drar igång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0