Turistar

Efter som att jag sedan två veckor tillbaka är folkbokförd och bor i Stockholm måste det ju innebära att när jag nu är i Halmstad så är jag turist här. Turister i Halmstad måste förstås besöka Tylösand. I brist på bil fuskade jag och bestämde mig i förmiddags för att  gå ner till Östra sanden. Solen sken, en underbar dag vid havet kommer det bli tänkte jag. Jag undvek att ta mig en titt på termometern. På min väg ner till stranden tar det ungefär 20 minuter innan jag börjar inse att det är ovanligt kallt idag. När jag efter 30 minuter är framme vid mitt mål östra stranden, ser jag till min besvikelse att havet är borta!!! Inget skvalp, inga vågor, bara en lång lång strand som nånstans byts mot is. Jag måste i alla fall ta mig en titt på den där isen tänker jag. Och börjar kliva utåt på den ovanligt långa stranden. Inte förräns jag hör att det knakar lite väl mycket, och börjar bli lite väl blött runt mig inser jag att det inte är stranden jag är ute och går på. Utan på havet. TSSS och så snackar dom att Jesus kan gå på vattnet, det kan minsann Mästerkatten också!!! Jag vände i alla fall illa kvickt och på hemvägen domnade både mina lår och min käke bort av kylan...




Kommentarer
Postat av: Inger Rozen-Chintoh

Hej!

Näej Jesus är inte unik med att gå på vatten.Det gjorde jag också idag!Min son fick hjälpa mig för att jag inte skulle stå på näsan.Hi hi.

2011-03-11 @ 14:52:01
URL: http://Chintohs blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0