Så blir du en lyckad minglare

I torsdags var jag på en mingel kurs. Föreläsaren berättade hur man minglar sig till framgång. Om ni har samma mål som jag, att bli så mätt som möjligt behövs dock andra råd. Nu ska jag dela med mig av hennes (PM: proffsminglaren )och mina råd(SM: snål mästerkatt).

PM: Fråga om gästlistan i förväg, då kan du förbereda dig på vilka du vill prata med.
SM: Fråga om menyn i förväg, då vet du om minglet är värt att besöka.

PM: Bär något färglatt då sticker du ut folk ser dig och vill prata med dig.
SM: Bär svart, då smälter du in och folk tänker inte på att du hänger över buffé bordet hela kvällen.

PM:Ha ett mål, t.ex. jag ska få 4 visitkort och boka en lunchmiddag.
SM: Ha ett må, t.ex. äta 14 snittar och dricka 4 glas vin.

PM: Simultanförmåga – en kvinnlig förmåga att ta vara på vid minglande, prata och planera nästa samtal samtidigt.
SM: Simultanförmåga – en kvinnlig förmåga att ta vara på vid minglande, prata och planera nästa drag för att finna den finaste Snitten!

PM: Empati – iaktta medmänniskor och lär dig hur de agerar.
SM: Iakta bitarna och välj bara ut de godaste!

PM: Känslor – glöm inte att vara självisk! Sno idéer, tänk att du själv skall vinna fördel av detta tillfälle.
SM: Känslor – glöm inte att vara självisk! Sno snittarna framför ögonen på de andras , först till kvarn är det som gäller!

PM: Drick inte för mycket alkoholfritt vid mingel är bättre än berusning. Lagom funkar bra!
SM: Bjuds det så dricker man!

PM: Gå ur, när samtalet börjar rinna ut letar du reda på nån annan att prata med.
SM: Gå ur, när snittarna börjar ta slut, se dig om efter ett nytt bord, där kan finnas fler....

Vi syns på dagens media mingel imorgon, jag hänger vid snittarna!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hahahahah. Okej sanne. Det börjar bli dags att byta klädseln på soffan.

2010-03-15 @ 22:30:14
URL: http://jennza.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du sett någon granne än?

2010-03-15 @ 23:25:04
Postat av: yoyo

HA HA hA HAHA HA HA H AH HAHAH AH!!! ett gott skratt i dessa tenta tider ;) tack suss

2010-03-16 @ 21:04:46
Postat av: Suss

haha, ni är söta! Men detta är bara sanningen!

2010-03-16 @ 21:25:37
URL: http://mastercat.webblogg.se/
Postat av: Sparv

Glöm inte att det är bra att bära svart för att dölja alla matfläckarna från buffén också!

2010-03-21 @ 17:07:37
URL: http://sparvsmobil.blogspot.com
Postat av: Malin Harman

Haha,tack Sanne för detta! Sitter och skrattar för mig själv på kontoret.

Behövdes idag!



2010-04-23 @ 16:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0