Vuxen?

Jag drar mig till minnes när jag var 16 år gammal. Det är sommar i tylösand, på något konstigt sätt lyckas jag, jenny och sandra komma in på Leifs Lounge en onsdag natt. När vi får veta att den egentliga åldersgränsen är 23 år utbrister vi:

-När vi har åldern inne här, då är vi gamla, gamla på riktigt.

Imorgon fyller jag 24 år, jag känner mig inte alls gammal. Inte alls så gammal som mitt 16 åriga jag trodde jag skulle vara. Vid 24 års ålder trodde jag man skulle ha allt klart. Jag måste erkänna att det är sällan allt har varit så oklart som det är just nu. Om jag ska va ärlig tror jag att jag på många punkter var mognare som 16 åring är än vad jag faktiskt är nu.

Men jag har insett att man förmodligen aldrig kommer känna sig så där mogen. Visst känner jag mig gammal ibland t.ex. för ett par helger sen när vi var ute på stureplan och jag hörde allla tjejer prata om hur de kommit in på sina falskleg. Å andra sidan hälsade jag på min mormor förra helgen, hon är 95 år gammal och satt och funderade på vad hon egentligen skulle bli när hon blir stor...

Jag vet egentligen inte vad jag vill komma med detta inlägg, men tror att det jag menar är att vi nog egentligen alla är ganska lika, gammal som ung!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0