Matbloggare!

Igår var vi och åt på Kungsholmen med jobbigt (med jobbigt? Jobbet ska det förstås vara), var verkligen jättetrevligt och kanongod mat. Jag har alltid beslutsångest när jag ska välja mat vill ha allt allt allt. Igår bestämde jag mig för sushi, men precis innan jag skulle beställa insåg jag vilket misstag det skulle vara. Jag har nämligen inte lärt mig äta med pinnar och att välja mellan alternativ

1: äta sushi med pinnar trots min okunskap (skulle troligen sluta med att jag tappade sushin i soyan och skvätte över min chef)

2: äta sushin med fingrarna (kändes som ett dåligt alternativ mest på grund av att jag ibland försöker verka sofistikerad)
så därför valde jag

3 : beställa något annat, så det fick bli oxrolader ala melker. Har det här blivit en matblogg tänker ni? Jajamensan varför inte.

Maten var i alla fall super och när vi kom till desserten var jag väldigt trött och säger av vana : Banana split! Fick en konstig blick från kollegorna och fick låtsas att det var ett dåligt skämt, visst skulle jag ha tråkig citronpaj som alla andra. Den var förövrigt också väldans god.

Det bästa som har hänt annars är att jag skrivit på en projektanställning på Edelman. Visserligen bara fram till september men ett kontrakt är ett kontrakt! Hipp hipp Hurra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Faan va avundsjuk jag är ville oxå varit med och ätit oxrullader med citron :(

2010-05-06 @ 21:29:44
Postat av: Hedan

Good work Sussie!

2010-05-06 @ 22:11:22
Postat av: Hedan

Mjaaaauuu nu börjar det bli torrt med nyheter, want some drama!

2010-05-12 @ 19:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback