To U Åsa

Idag fick jag ett litet mess, Det var min kära väninna Åsa Molin som förmodligen tyckte min blogg tappat fokus, en bravad efterfrågade hon. Vet inte redigt om jag har nån att punga ut så här men kan informera er om att jag återupptagit mitt alkohol missbruk....typ

Av någon anledning har jag inte kunnat sova speciellt bra senaste nätterna. Det började i måndags kväll då jag låg vaken till 2. Sen har jag trappat upp det, i natt somnade jag runt halv 6. Vid femtiden funderade jag på om jag kanske borde ta å öppna en flaska vin, det får en ofta i däck. Jag pendlade mellan behovet av att sova och mitt samvete. Men änglen på min vänstra axel sa strängt till mig:

- Susanne , ponera att du slukar den där vinflaskan, och somnar. tror du att du kommer vara piggare imorgon då? Tror du inte det är bättre att komma lite småsleten till jobbet och föklarar att du sovit dåligt än komma packad till jobbet och berätta att du mitt i natten steg upp och halsade en flaska vin?

- du har rätt samvetet, självklart är det så.

Det det blev ingen flaska vin.

Men idag tänker jag vara förutseende, därför ska jag snart ta mina flickor under armen, trava mot en uteservering och dricka alkohol! allt för att få en godnatts sömn....säkert susanne!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0